Søndag den 8. marts 2015 indkalder bestyrelsen til den årlige generalforsamling for HF Enghave, så sæt allerede nu kryds i kalenderen. Det kommer til at foregå fra kl. 14:00-17:00 på Åbyhøj Bibliotek.
Vi forventer at kunne præsentere et nyt kontraktudspil fra Menighedsrådet, hvilket er et væsentligt punkt, der vil kræve det meste af tiden. Men du er selvfølgelig velkommen til at indsende punkter til afstemning/diskussion til dagsordenen (indsendes til lotte@hf-enghave.dk). Derudover har vi 3 bestyrelsesposter på valg (Formandsposten samt 2 almindelige bestyrelsesposter) foruden 2. suppleant, 2. revisor og revisorsuppleant. Så overvej, om du kunne have interesse i at indgå i bestyrelsesarbejdet for vores haveforening.
Vi fremsender den officielle invitation til + bilag senest en måned før generalforsamlingen finder sted.
De bedste hilsner og God Jul
Bestyrelsen i HF Enghave
Jeg vil anbefale at dem der endnu ikke har pustet deres rør tomme for vand gør det FØR mandag. Fordi så er man sikker på at have lukket for vandet ud til vejen og dermed undgår en vandskade når det igen åbnes for vandet.
Jeg stille mig selv til rådighed, søndag den 30. november kl 11 på p-pladsen.
Jeg håber på at andre der har styr på hvordan man gør og har grejet til det også vil komme og hjælpe.
Har du grejet til det, men ikke mulighed for at komme vil jeg meget gerne låne udluftningsslange med ventil og en cykelpumpe, som du gerne må stille på min terrasse i nr 42. Tak.
Det er blevet den 1. oktober og dermed også slut på 2014 sæsonen – selvom det er svært tro i dette milde vejr.
Husk at flytte din folkeregisteradresse hjem, hvis du har haft adresse i kolonihaven denne sommer.
Bestyrelsen vil tjekke op på at alle har fået flyttet deres adresse hjem denne vinter.
Skraldespandene bliver tømt for sidste gang på tirsdag og herefter skal du tage dit skrald med hjem.
Vi skal ind og går ind i alle haver for at aflæse vandur. Så hvis du har lås på din havelåge skal den låses op, eller bestyrelsen skal have en nøgle.
For at vi kan aflæse vanduret, skal brønden ikke være dækket til.
I morgen fredag kommer der en container til haveaffald, ligesom der gjorde før sidste havevandring. Der gik det rigtig godt med at der ikke kom andet i en ukrudt, hækaffald, grene og kviste. Så hvis vi kan hjælpes ad med at holde øje med det og vi sørger for at hoppe lidt i containeren af og til gentager vi succes’en 🙂
Udvalget for fælleshaven Eliseminde (have 12) er godt i gang med at skitsere, hvordan vores nye fælleshave kan se ud. Blandt andet arbejder vi på et samarbejde med Silvan i disse dage. Inden vi præsenterer den fulde plan på generalforsamlingen i 2015, vil vi meget gerne have dine input, hvis du har gode idéer til, hvordan vi skal bruge haven, og hvordan den skal bygges op.
Alle kan byde ind til Thomas i have 55 på email: thomas@hf-enghave.dk Udvalget samler op på idéerne i løbet af efteråret, og de bedste vil indgå i planerne for fælleshaven til foråret. Deadline for indsendelse af idéer er den 1. september 2014. Husk at du er velkommen til at gå en tur ned i haven, hvis du har lyst til at se den.
Vi har ingen ide om hvor meget plads der er i containeren, så for at flest mulige har gavn af containeren har vi lavet det sådan:
Fre-lørdag: Kun hækaffald, ukrudt og hvis du har LIDT der er beskåret.
Søndag: Støre mængder af grene og andet der er blevet beskåret.
Grene skal klippes så de fylder mindst muligt – tykke grene skal bruges til brænde.
Aldrig plastikposer, jord, sten og affald mm.Ser du noget der ikke skal være der, så hjælp med at fjerne det. Ellers koster de 9 gange så meget pr. ton
Bestyrelsen går årets første havevandring onsdag den 2. juli fra kl 18.
Som noget nyt, vil der i år som et forsøg blive sat en stor container til grønt haveaffald på p-pladsen. Den vil komme i løbet af fredagen den 27. juni og blive hentet om mandagen den 30. juni.
Containeren er kun til hækafklip, grene, blade, græs, ukrudt osv. Ingen jord, ler eller sten.
Der er i dag udsendt indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling, som vil komme til at omhandle nyt om forhandlingerne med menighedsrådet, et nyt projekt (have nr 12) og kloakering.
Den ekstraordinær generalforsamling finder sted kl 13 i festteltet den 21. juni – det er samme dag som den årlige Sommerfest i Enghave.
Husk at tage stole med 🙂
Har du ikke modtaget nogen email bedes du kontakte vores kasserer Thomas: thomas@hf-enghave.dk
Vi har netop forleden haft et møde med Menighedsrådet (MR), bl.a. angående deres utilfredshed over prisniveau samt helårsbeboelse i Enghave. Utilfredsheden resulterede som bekendt i en opfordring fra MRs side, til at vi meldte os ind i Kolonihaveforbundet, inden vi indleder årets forhandlinger om ny langtidskontrakt (jvf referat fra GF).
Der var en god tone på mødet, ligesom MR viste en vis forståelse for vores ønske om at forblive en selvstændig haveforening. Dog blev opfordringen til indmeldelse ikke taget af bordet, da de tilsyneladende stadig mener, at der bør tages initiativer til at begrænse helårsbeboelse.
Da vi ved, at usikkerheden lige nu påvirker verserende havesalgs-sager, ønsker vi snarest at diskutere sagen med alle medlemmer. Et medlemskab af Kolonihaveforbundt vil medføre skærpede regler omkring bebyggelse og beboelse samt prissættelse af huse efter faste vurderingsskemaer. Desuden er bestyrelsen pålagt at tage et vurderingskursus for at kunne varetage sidstnævnte.
Dette vil vi meget gerne undgå, så vi har i bestyrelsen talt om at imødekomme MR med et par nye initiativer for at forhindre dette drastiske skridt.
Derfor vil alle blive indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling d. 21.juni om eftermiddagen. Samme dag som sommerfesten, da vi denne dag har et stort telt at mødes i og mange alligevel er samlet.
Ps: Ved havesalg er vi som bestyrelse nødt til at oplyse købere om den nuværende situation. Vi beklager, at det går ud over sælgere for øjeblikket, men vi håber, at vi snart kan få skabt mere ro omkring situationen.