Arkiv for kategorien ‘Bestyrelsen’

Generalforsamling 2011

fredag, 11. marts 2011

Lørdag den 19. marts afholdes den årlige ordinære generalforsamling i haveforeningen.

Vi starter kl 13, men kom gerne før for at hjælpe med at dække op.

Det er ikke nødvendigt at tilmelde sig, men du må meget gerne melde tilbage på vores Facebook gruppe om du kommer…så ved vi lidt om hvor mange er kommer.

Her kommer dagsorden og bestyrelsens beretning:

DAGSORDEN:

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Dirigenten konstaterer lovlig indkaldelse af generalforsamlingen

2. Godkendelse af dagsorden

3. Fremlæggelse af og afstemning om bestyrelsens beretning

4. Fremlæggelse af og afstemning om foreningens regnskab for 2010

5. Fremlæggelse af og afstemning om foreningens budget for 2011

6. Opkrævninger ved vandforbrug m.v. Punkter v. kassereren

7. Fremlæggelse af indkomne forslag (se bilag fra Margit)

8. Kloakering.

9. Info fra bestyrelsen om følgende:
a) Ny affaldsbekendtgørelse 2010
b) Lågen med C.A. Thyregodsvej
c) Klipning af hække

10. Anmodning fra bestyrelsen om adgang til alle haver ved havevandring + forslag
til løsningsmodel

11. Konstituering af udvalg til:
a) Vejdag
b) Sommerfest
c) Æblemost dag

12. Valg til diverse tillidsposter (påbegyndes senest 16.30) : Formand + 2 x
bestyrelsesmedlem (Marianne og Jesper er på valg, Jesper genopstiller), 2. suppleant
(Hans) 2. revisor (Susanne) og revisorsuppleant.

13. Eventuelt

BESTYRELSENS BERETNING.

I skrivende stund har snevejret endnu en gang lagt sig som en kold dyne over Danmark, og på årets
første bestyrelsesmøde er vi enige om, at vinteren har været usædvanlig lang i år, og at vi snart
trænger til sol og varme, fuglefløjt og spirende haver.

Men indtil forårssolen kommer, kan vi glæde os over, at haveforeningen, inden kulden satte ind,
oplevede en sommer med masser af fællesskab, lange og tiltrængte vej-arbejdsdage, samt hyggelig
sommerfest og æblemostdag. Tak til alle, der gav en hånd med, i de ting der skulle gøres, og tak til
alle der bidrog med godt humør og initiativ. Regn og dårligt vejr gjorde vejprocessen besværlig, og
alligevel mødte rigtig mange op med skovl og trillebør. Vi kan især takke Phillip og Hans for at det
hele blev gennemført, for de knoklede stædigt på, længe efter at alle andre var gået hjem.

Desværre har vi også mistet et par medlemmer ret pludseligt i det forløbne år. I efteråret døde Erik,
og i starten af januar Suz. Begge har haft kolonihave herude i flere år og var meget aktive i vores
fællesarrangementer. Erik har desuden igennem tiden gjort en stor indsats som kasserer i
haveforeningen. Der blev naturligvis sendt blomster og en hilsen fra Enghave til familierne.

Bestyrelsen, hvoraf formand, kasserer og et bestyrelsesmedlem er nyvalgte, har igennem året haft et
godt samarbejde, præget af mange gode snakke og havevandringer. Det var dejligt at komme rundt
på besøg i haverne og inspirerende at se, hvor forskelligt vi hver især kan indrette vores små pletter
af paradis. Der var ikke mange store ting at sætte fingeren på, og de fleste bemærkninger handlede
om haveaffald og uklippede hække. Det er altid hyggeligt at træffe folk ”hjemme” og få en lille
snak med på turen.
Det eneste, der gør havevandringerne tiltagende besværlige er, at en del haver er aflåst, når vi
kommer rundt. Dette er ikke noget problem, når vi får tilsendt en nøgle eller en kode forinden, men
får vi ikke det, betyder det, at vi må komme igen en anden gang. I år betød det en masse
efterfølgende opringninger, nye aftaler og tre ekstra runder. Da vi er begyndt på obligatoriske
vandaflæsninger, er det blevet helt nødvendigt at komme ind i alle haver. Af samme grund er det
vigtigt, at alle medlemmer hjælper til med arbejdet.

Bestyrelsens diskussioner det sidste år har især omhandlet vores fælles ordens- og byggereglement.
Vi vil altid gerne behandle hver sag ordentligt og retfærdigt, men vi må også konstatere, at enkelte
haveejere til tider føler sig uretfærdigt behandlet. Der bliver flere og flere ansøgninger på større
huse, med former og tilbygninger, der er svære at opmåle og med rumfang der ligger helt ud til
kanten af det tilladte, ifølge reglerne for småhusbyggeri. Derfor kommer vi meget på arbejde, for
det er som bekendt den siddende bestyrelse, der skal tolke og beslutte i enhver konkret sag. Det
betyder nogle gange, at (til)bygninger må flyttes eller gøres mindre. Vi opfordrer derfor til, at alle
læser byggereglementet og sender overskuelige byggeansøgninger i god tid inden et nybyggeri
påbegyndes.

Om en måned mødes vi til den årlige generalforsamling, hvor vi håber på at se så mange af jer som
muligt. Det er god anledning til at hilse på hinanden her ved sæsonens start, og der er desuden
vigtige diskussioner og afstemninger på programmet. Bestyrelsen vil også informere om bl.a.
kommende kloakering og nye affaldsbekendtgørelser.
Til slut et varmt velkommen til alle nye haveejere. Vi glæder os til at tage fat på sommerhalvåret
med jer, nye som gamle, og vil slutte af med dette kinesiske ordsprog, der bringer håb til os alle:

”Vil du være lykkelig én dag, så drik dig fuld. Vil du være lykkelig ét år, så gift dig. Vil du være
lykkelig resten af livet, så bliv havedyrker”.

Venlig hilsen bestyrelsen (Jesper Dahlsgaard, Marianne Toft, Astrid Monsen, Lene Møller og Lotte Salling)

Nøgle til “smutten”

onsdag, 18. august 2010

Du kan nu købe en nøgle til lågen ud mod C.A. Thyregodsvej, også kaldet “smutten.”

Nøgler koster 40 kr og kan købes hos vores kasserer Astrid i nr 78.

Email:
Astrid(Snabel-A)HF-Enghave.dk

Mobil:
22 36 12 43

Havevandring

fredag, 23. juli 2010

Søndag d. 22. august går bestyrelsen havevandring.
Bestyrelsen vil på denne dag komme rundt og hilse på jer i jeres haver.
Vi håber, at så mange af jer som muligt vil være hjemme til en lille snak om haven.
Det er vigtigt at din havelåge ikke er låst, da bestyrelsen skal ind og se alle haver.
På vores hjemmeside www.hf-enghave.dk forefindes i øvrigt ordensregler og byggereglement.

Mange hilsner
Din bestyrelse 🙂

Kommende arrangementer

lørdag, 22. maj 2010

Sæt X i kalenderen følgende dage:

Lørdag d. 12. juni kl. 10: Vejdag.
Vejudvalget har, som aftalt på generalforsamlingen, fundet en løsning på vores vejproblem. Der er bestilt stabilgrus samt maskiner til arbejdet. Vi har brug for, at så mange som muligt møder op og giver en hånd med. For at få et overblik over, hvor mange der kan komme, vil det være dejligt, hvis I tilmelder jer hos Hans Bruun på mailadresse: hansbruunj@gmail.com eller tlf. 20869259 inden d. 5. juni. I er naturligvis også velkomne til at møde op spontant og hjælpe lidt til. Der vil blive serveret mad og drikke for det arbejdende folk.

Søndag d. 20. juni: Havevandring.
Bestyrelsen vil på denne dag komme rundt og hilse på jer i jeres haver. Vi håber, at så mange af jer som muligt vil være hjemme til en lille snak om haven.
På vores hjemmeside www.hf-enghave.dk forefindes i øvrigt ordensregler og andre oplysninger om haveforeningen.

Lørdag d. 26. juni: Sommerfest.
Tilmelding kommer senere…

Lørdag d. 19. marts, 2011, kl. 12: Generalforsamling.
I kan allerede nu sætte kryds i kalenderen for næste års general-forsamling, som, vanen tro, foregår på Åby Bibliotek. Indbydelse følger til foråret.

Vandregning er nu sendt ud

lørdag, 8. maj 2010

Nu er vandregningen for perioden efterår 2009 sendt ud med post og
email til dem der ønsker dette.

Beløbet bedes indbetales på haveforeningens bankkonto.
Reg. nr og konto nr. finder du på fakturaen.
Oplys gerne dit have nummer.

Regningen skal været betalt inden 25. maj.

Har du spørgsmål så kontakt Astrid på Astrid(Snabel-A)HF-Enghave.dk eller på mobil 22 36 12 43

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

Ekstraordinær generalforsamling

tirsdag, 6. april 2010

Der afholdes ekstraordinær generalforsamling på Åby Bibliotek, søndag d. 11 april kl 14:00.

Der er kun to punkter på programmet.

  • Valg af formand
  • Tilføjelse til byggereglementet.

Da det ikke lykkes os at finde en formand på den årlige generalforsamling, står haveforeningen nu uden formand.
Bestyrelsen er på plads, vi mangler kun en formand !

Så var det ikke noget for dig? Eller kender du en…?

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

Husk generalforsamlingen

onsdag, 17. marts 2010

Lørdag den 20. marts 2010 holder vi generalforsamling på
Åby bibliotek, Ludvig Feibergvej 7, 8230 Åbyhøj.
Vi starter kl. 12 og slutter formentlig senest kl. 16.

Dagsorden er sendt ud på email og post til dem der ønsker dette.
Har du ikke modtaget den, så skriv til hele-bestyrelsen(snabel-a)hf-enghave.dk

PS: Vi mangler en ny formand…..

Bestyrelsen

Indkomne forslag

fredag, 22. januar 2010

Den årlige generalforsamling finder sted lørdag den 20. marts kl 12:00 på Åbyhøj Bibliotek

Indkommende forslag skal sendes til:
Hele-Bestyrelsen(Snabel-A)HF-Enghave.dk
eller med posten inden 1. februar.

§ 4 Generalforsamling
Stk. 2 Ordinær generalforsamling afholdes 1 gang om året i marts måned. Generalforsamlingen indkaldes skriftligt med mindst 4 ugers varsel. Indkomne forslag til generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 1. februar. Forslag skal medsendes indkaldelsen.

Med Venlig Hilsen
Bestyrelsen


Guide til vandudluftning

fredag, 30. oktober 2009

Husk at du skal tømme dine rør for vand, så de ikke frostspringer.

Der er derfor blevet lavet en lille guide til hvordan man kan gøre:

Guide Til Vandudluftning
(Filen er gemt i PDF)

Invitation til grillaften

tirsdag, 18. august 2009

Kære folk i Enghave !

Da vi sidste år havde stor succes med “vandfesten”, hvor vi havde en hyggelig eftermiddag og hvor der var mulighed for at udveksle viden om VVS arbejde, vil vi i år gentage succeen og tage fat på alternativ energi i kolonihaven.

Derfor holder vi søndag den 30. august grillaften i Haveforeningen Enghave med hygge og uformel løs snak om solceller og hvordan det ellers står til i haven.

Arrangementet finder sted på det grønne areal mellem haveforeningen og fodboldbanen.

Bestyrelsen vil sørge for grill og godt vejr.
Desuden kan der for billige penge købes lidt at drikke, da alle drikkevarerne ikke blev drukket til sommerfesten.

Vi tænder grillen kl. 17.
I skal selv sørge for det, der skal grilles, tilbehør samt noget at sidde på.

Det er ikke nødvendigt at tilmelde sig.

Vi håber på at se mange af jer til en god og hyggelig aften.

Med mange hilsner
Bestyrelsen

Havevandring

torsdag, 6. august 2009

Bestyrelsen går årets 2. havevandring lørdag den 29 august mellem kl 10 og 15.

Vi håber på at se mange i haverne.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

Nyhedsbrev nr. 2 – 2009

torsdag, 18. juni 2009

Havevandring
Søndag den 7. juli var vi på årets første havevandring, og det var hyggeligt at komme rundt og se de forskellige haver og snakke med jer. Som opfølgning på havevandringen har vi i forlængelse af vores ordensregler udsendt nogle påtaler. Nogle har allerede henvendt sig med spørgsmål til påtalerne, og vi vil gerne opfordre alle, der har spørgsmål til at henvende sig til os. Vores hensigt med påtalerne er ikke at ‘slå’ folk oven i hovedet men at skabe dialog omkring pasningen af haverne, byggeri mm.
I mange af haverne kunne vi se, at de gamle hække flere steder var på vej til at gå ud. For at sikre hækkene optimale vækstbetingelser vil vi gerne opfordre alle til at være ekstra opmærksom på ukrudt og uønskede træer/buske i hækkene. På den måde kan vi fællesskab sikre hækkene i mange år endnu.

Sommerfesten
HUSK SOMMERFESTEN PÅ LØRDAG DEN 20. JULI. Der bliver i den forbindelse stillet telt op på parkeringspladsen, som derfor vil være spærret af fra fredag kl. 12. Undgå også venligst at parkere på den lille
stikvej (E. Bøghs Vej).

Nye containere
Parkeringspladsudvalget har i samarbejde med bestyrelsen valgt at skifte de gamle affaldscontainere ud med en ny model, hvor låget ikke kan åbnes. I stedet er der en lille åbning, hvori man kan putte sin affaldspose.
Dette skulle gerne afhjælpe overfyldning af containerne, og dermed også mindske lugtscenerne. Containere bliver stillet op indenfor ca. 8 dage.

Vejdag
I søndags havde vejudvalget indkaldt til vejdag. Resultatet ses tydeligt, og fra bestyrelsens side skal der lyde en meget stor tak til alle dem, som hjalp i løbet af dagen.

Mange sommerhilsner
Bestyrelsen

Nyhedsbrev nr. 1 – 2009

torsdag, 28. maj 2009

Kære allesammen

Dette er premieren på et nyt initiativ fra din ‘nye’ bestyrelse. Vi vil i løbet af sæsonen udsende nogle nyhedsbreve, hvor vi vil fortælle lidt om, hvad der rører sig i haveforeningen, oplyse om kommende arrangementer og havevandringer mm.
Hvis du gerne vil have noget med i næste nyhedsbrev, kan du sende en mail til Jens-Ole(snabel-a)HF-Enghave.dk

Referat fra generalforsamlingen
Referatet er sendt ud for ca. en måned siden, og skulle man mod forventning ikke have modtaget det endnu,  bedes man rette henvendelse til bestyrelsen.

Sommerfesten

Årets sommerfest bliver lørdag den 20. juni på parkeringspladsen, som vi plejer. Det bliver et brag af en fest med skattejagt, auktion, livemusik og meget mere. Der er sendt indbydelse ud pr. mail, til dem, som har ønsket dette. Resten har fået én i postkassen i haven. Man kan tilmelde sig til Pia på Pia(snabel-a)HF-Enghave.dk eller til Susanne i have 24. Der er tilmeldingsfrist søndag den 14. juni.
I forbindelse med den årlige sommerfest plejer der at blive opstillet en container til storskrald og lignende på parkeringspladsen. Vi har i år valgt at spare denne container væk og vil i stedet opfordre alle til at hjælpe hinanden med at komme af med affaldet – eventuelt ved at gå sammen om at leje en trailer. Nogen i foreningen har en fælles trailer, som kan lejes for kun 25 kr. ved henvendelse til Jesper i nr. 42 – husk at booke den i god tid.

Ændring i ordensreglerne

Vi har lavet følgende tilføjelse til vores ordensregler under beboelse:

‘Haverne må kun udlejes til haveforeningens medlemmer’

Ovenstående står allerede i vores lejekontrakt og altså nu også i ordensreglerne.

Parkering
Vi vil gerne minde om, at parkering foran affaldsøen (om tirsdagen) og på havegangene ikke er tilladt. Vi opfordrer desuden til at bruge parkeringspladsen ved Gammelgårdsskolen og kirken i weekenderne.
Herudover kan parkering på E. Bøghsvej (den lille stikvej ud til St. St. Blichersvej) være generende for nogle af beboerne dér. Tag venligst hensyn til dette.

Hærværk og indbrud
Enkelte haver har i løbet af det sidste stykke tid været udsat for en del hærværk og indbrud. Politiet har været ude at se på noget af det, og vi vil gerne opfordre til, at alle fremtidige tilfælde meldes til politiet. Bestyrelsen vil også meget gerne have besked herom, så vi kan skabe et overblik over omfanget.
Hvis man ser mystiske personer luske rundt herude, er det en god idé at henvende sig til dem og spørge, om man eventuelt kan hjælpe med noget.

Vejdag
Vejudvalget har indkaldt til vejdag søndag den 14. juni kl. 10:

‘Så er der vejdag og vi har brug for din hjælp. Vejene er hullede og lerede efter nedlægningen af vandrør, og det skal vi have gjort noget ved. Vejdagen starter kl. 10.00 på parkeringspladsen, og slutter når vi har fordelt alt gruset i huler i vejene. Medbring en skovl, en rive og evt. en trillebør til udlægning af grus. Vi lejer også en trailer til formålet.
Desuden er der brug for folk til at indkøbe eller lave frokost til de skovlende. Vel mødt.’

Vi håber, at rigtig mange vil møde op og hjælpe med genetableringen af vores veje.

Havevandring
Vi går årets første havevandring søndag den 7. juni fra ca. Kl. 11. Vi glæder os og håber, at mange af jer vil være i jeres haver den dag.

Mange sommerhilsner
Bestyrelsen

Modtag indkaldelse, referat & anden info på email

torsdag, 29. januar 2009

Kære Kolonister

Nu da indkaldelsen til generalforsamlingen snart skal sendes afsted, vil vi i bestyrelsen gerne sende denne ud som email til de som ønsker dette. Vi spare en hel del porto og en masse arbejdstid 🙂

Indtil videre har følgende haver skriftligt ønsket email-modellen: 

4, 13, 18, 22, 24, 39, 42, 43, 44, 46, 49, 52, 57, 68, 73, 76, 83 og 84

Hvis andre haver også vil modtage denne service, så send mig en mail hurtigst muligt på: Sarah(Snabel-A)HF-Enghave.dk og husk at oplyse jeres havenummer!

De vedhæftede dokumenter i de mails I modtager fra bestyrelsen vil være Word- eller PDF-filer.

Download Adobe-Reader:
http://www.adobe.com/dk/products/reader/

Med venlig hilsen

Sarah Straarup

Generalforsamling og indsendelse af forslag

tirsdag, 27. januar 2009

Kære alle

Som en lille reminder afholder vi årets generelforsamling søndag den 22. marts kl. 12 på Åby Bibliotek.

Forslag der ønskes taget op på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest den 1. februar (se vedtægterne § 4, Stk. 2).

Forslagene skal sendes til Hele-Bestyrelsen(Snabel-A)HF-Enghave.dk eller til Birgit Alsgaard Jensen, Sønder Ringgade 23, 2.tv, 8000 Århus C.

Vi håber at se mange fremmødte!

Bestyrelsen