Arkiv for kategorien ‘Bestyrelsen’

Udlejning ikke tilladt

fredag, 10. juli 2015

Vi minder fra bestyrelsen om, at det, iflg. lejekontrakt og haveforeningens egen beslutning i øvrigt, IKKE er tilladt at udleje haver.
Haverne må udlånes gratis til eventuelle sommervandere eller lign, men ikke udlejes via AirB&B eller andre udlejningsinstanser.

Længerevarende udlejning er heller ikke tilladt. Ved udlån af haver i længere tid vil bestyrelsen rette henvendelse til ejeren af kolonihaven og vudere om der er tale om udlejning. Ved tvivls spørgsmål vil sagen blive taget op på næstkomende generalforsamling.

Bestyrelsen

Grøntcontainer og havevandring

mandag, 15. juni 2015

Torsdag den 25. juni om eftermiddagen og aften går bestyrelsen årets første havevandring.

Derfor er der som før omtalt bestilt en container til haveaffald, som vil komme på fredag og afhentes igen næste mandag.

Det var en stor succes sidste år.
Alle var gode til at “pakke” containeren så der var plads til mest muligt og så endte der ingen cykler, batterier, gamle havemøbler, kolonihavehuse, gamle venner, trampoliner, biler osv. i containeren – Ja faktisk var der kun hækaffald, grene og ukrudt. Præcis som vi har betalt for.

Husk også at flest mulige skal have gavn af containeren, så har du flere trailerlæs med hækaffald og træer skal du vente og se om der er plads søndag eftermiddag. (med eller uden tømmermænd)

Go arbejdslyst og go’ fest
Bestyrelsen

hækklipning

Invitation til generalforsamling

mandag, 9. februar 2015

Nu er invitationen til årets generalforsamling sendt ud med email og med brev til dem der har ønsket dette.

Har du ikke modtaget nogen invitation bedes du kontakte vores kasserer Thomas: Thomas@HF-Enghave.dk

Vi i bestyrelsen håber at se jer Søndag den 8. marts kl 14 på Åbyhøj Bibliotek

Du må meget gerne tilmelde dig på Facebook, men det er ikke et krav.
https://www.facebook.com/groups/enghave/

Info om generalforsamling

fredag, 19. december 2014

Kære Enghavebeboer

Søndag den 8. marts 2015 indkalder bestyrelsen til den årlige generalforsamling for HF Enghave, så sæt allerede nu kryds i kalenderen. Det kommer til at foregå fra kl. 14:00-17:00 på Åbyhøj Bibliotek.

Vi forventer at kunne præsentere et nyt kontraktudspil fra Menighedsrådet, hvilket er et væsentligt punkt, der vil kræve det meste af tiden. Men du er selvfølgelig velkommen til at indsende punkter til afstemning/diskussion til dagsordenen (indsendes til lotte@hf-enghave.dk). Derudover har vi 3 bestyrelsesposter på valg (Formandsposten samt 2 almindelige bestyrelsesposter) foruden 2. suppleant, 2. revisor og revisorsuppleant. Så overvej, om du kunne have interesse i at indgå i bestyrelsesarbejdet for vores haveforening.

Vi fremsender den officielle invitation til + bilag senest en måned før generalforsamlingen finder sted.

De bedste hilsner og God Jul
Bestyrelsen i HF Enghave

Har du husket at betale vandregningen?

søndag, 26. oktober 2014

Kære Enghavebeboer

Blot til orientering – hvis du endnu ikke har betalt din vandregning for 2014, så skal du huske at få den betalt hurtigst muligt.

Desuden kommer der haveleje ud i starten af november.

Har du skiftet emailadresse eller postadresse, så kontakt Thomas kasserer hurtigst muligt (kasserer@hf-enghave.dk)

Tak.

Mvh bestyrelsen

Tak for denne sæson

onsdag, 1. oktober 2014

Det er blevet den 1. oktober og dermed også slut på 2014 sæsonen – selvom det er svært tro i dette milde vejr.

Husk at flytte din folkeregisteradresse hjem, hvis du har haft adresse i kolonihaven denne sommer.
Bestyrelsen vil tjekke op på at alle har fået flyttet deres adresse hjem denne vinter.

Skraldespandene bliver tømt for sidste gang på tirsdag og herefter skal du tage dit skrald med hjem.

Vandet bliver lukket 1. december,

Bestyrelsen ønsker alle et godt vinterhalvår 🙂

 

Container regler

fredag, 27. juni 2014

Vi har ingen ide om hvor meget plads der er i containeren, så for at flest mulige har gavn af containeren har vi lavet det sådan:

Fre-lørdag: Kun hækaffald, ukrudt og hvis du har LIDT der er beskåret.

Søndag: Støre mængder af grene og andet der er blevet beskåret.

Grene skal klippes så de fylder mindst muligt – tykke grene skal bruges til brænde.

Aldrig plastikposer, jord, sten og affald mm.Ser du noget der ikke skal være der, så hjælp med at fjerne det. Ellers koster de 9 gange så meget pr. ton

Bestyrelsen

Havevandring og container til haveaffald

tirsdag, 3. juni 2014

Bestyrelsen går årets første havevandring onsdag den 2. juli fra kl 18.

Som noget nyt, vil der i år som et forsøg blive sat en stor container til grønt haveaffald på p-pladsen. Den vil komme i løbet af fredagen den 27. juni og blive hentet om mandagen den 30. juni.

Containeren er kun til hækafklip, grene, blade, græs, ukrudt osv. Ingen jord, ler eller sten.

God havearbejdslyst 😉

20140603-215606-78966897.jpg

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

lørdag, 31. maj 2014

Der er i dag udsendt indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling, som vil komme til at omhandle nyt om forhandlingerne med menighedsrådet, et nyt projekt (have nr 12) og kloakering.

Den ekstraordinær generalforsamling finder sted kl 13 i festteltet den 21. juni – det er samme dag som den årlige Sommerfest i Enghave.
Husk at tage stole med 🙂

Har du ikke modtaget nogen email bedes du kontakte vores kasserer Thomas: thomas@hf-enghave.dk

Bestyrelsen

Ang. møde med Menighedsrådet

lørdag, 17. maj 2014

Vi har netop forleden haft et møde med Menighedsrådet (MR), bl.a. angående deres utilfredshed over prisniveau samt helårsbeboelse i Enghave. Utilfredsheden resulterede som bekendt i en opfordring fra MRs side, til at vi meldte os ind i Kolonihaveforbundet, inden vi indleder årets forhandlinger om ny langtidskontrakt (jvf referat fra GF).
Der var en god tone på mødet, ligesom MR viste en vis forståelse for vores ønske om at forblive en selvstændig haveforening. Dog blev opfordringen til indmeldelse ikke taget af bordet, da de tilsyneladende stadig mener, at der bør tages initiativer til at begrænse helårsbeboelse.
Da vi ved, at usikkerheden lige nu påvirker verserende havesalgs-sager, ønsker vi snarest at diskutere sagen med alle medlemmer. Et medlemskab af Kolonihaveforbundt vil medføre skærpede regler omkring bebyggelse og beboelse samt prissættelse af huse efter faste vurderingsskemaer. Desuden er bestyrelsen pålagt at tage et vurderingskursus for at kunne varetage sidstnævnte.
Dette vil vi meget gerne undgå, så vi har i bestyrelsen talt om at imødekomme MR med et par nye initiativer for at forhindre dette drastiske skridt.
Derfor vil alle blive indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling d. 21.juni om eftermiddagen. Samme dag som sommerfesten, da vi denne dag har et stort telt at mødes i og mange alligevel er samlet.

Ps: Ved havesalg er vi som bestyrelse nødt til at oplyse købere om den nuværende situation. Vi beklager, at det går ud over sælgere for øjeblikket, men vi håber, at vi snart kan få skabt mere ro omkring situationen.

Venig hilsen Bestyrelsen

Angående de aktuelle kontraktforhandlinger med kirken

onsdag, 7. maj 2014

Meddelelse fra bestyrelsen:

Der hersker en del usikkerhed og rygter omkring haveforeningen p.t., da Menighedsrådet pr. mail har formuleret en utilfredshed med prisniveau og helårsbeboelse i Enghave og derfor foreslået at vi melder os ind i Kolonihaveforbundet. Dette ville i så fald medføre skærpede regler omkring bebyggelse og beboelse, samt at prissættelse af huse efter faste vurderingsskemaer. Mere information har vi ikke lige nu, men vi ved, at et medlemskab af Kolonihaveforbundet i andre haveforeninger ikke nødvendigvis retter op på disse to områder.

Det kan andre tiltag dog eventuelt gøre, så vi prøver ihærdigt at få et møde i stand med kirken snarest muligt for at finde frem til en fælles forståelse.

Vi vil naturligvis melde ud, når vi ved mere, ligesom vi vil indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvis der skal tages større fælles beslutninger.

Ved havesalg er vi som bestyrelse nødt til at oplyse købere om den nuværende situation. Alt andet ville ikke være anstændigt. Vi beklager, at det går ud over sælgere for øjeblikket, men vi gør vores bedste for at få Menighedsrådet i tale.

Bestyrelsen

Generalforsamling i morgen

lørdag, 5. april 2014

Jeg var 100% sikker på at jeg havde meldt tidspunktet for generalforsamlingen ud på hjemmesiden for længst.

Det er ikke sket og er en fejl jeg først i dag er blevet gjort opmærksom på.

Men alle har dog fået et indkaldelse og en dagsorden, på enten email eller brev.
Så det burde ikke være noget problem.
Opdatering: Ikke alle der har ønsket at få indkaldelsen på brev har modtaget den. Thomas kontakter dem i dag.

Vi har vigtige ting på dagsorden – så håber på et stort fremmøde.

Vi ses på Åbyhøj Bibliotek kl 12:00 i morgen !

Mvh
Jesper og resten af bestyrelsen

Havevandring på onsdag

fredag, 6. september 2013

Bestyrelsen går årets 2. havevandring tirsdag onsdag den 11. september fra kl 17.

Der skal aflæses vandforbrug, så vi skal ind i ALLE haver.
Så lås havelågen op og luk kamphunden ind 🙂

Din Bestyrelse

5 indbrud og 2 cykler

lørdag, 8. juni 2013

Der har været mindst 5 indbrud i haveforeningen i dag, lørdag, d. 8. juni og tirsdag d. 4. juni.

I dag blev to indbrudstyve (to unge fyre) skræmt væk og lod disse to cykler stå tilbage.
Er der nogen, der ejer dem?
I så fald kontakt bestyrelsen. De står p.t. låst sammen på p-pladsen.

Og en opfordring: hold godt øje med hinandens haver og råb til tyvene, at I har set dem.

Hvis I har haft indbrud eller indbrudsforsøg, meld det til politiet!
Politiet gider ikke at gå ind i sagen, før der har været adskillige anmeldelser.

Mvh
Bestyrelsen

1. havevandring i år

søndag, 2. juni 2013

Bestyrelsen har den store glæde at gå årets første havevandring torsdag den 4. juli fra kl 17:00

Som altid tjekker vi om haven lever op til vores ordensregler og om nyt byggeri lever op til vores byggereglement.

Husk at hvis du har lås på din havelåge, skal du have låst op.

Vi håber at se jer i haverne.

Grønne hilsner fra din bestyrelse